بروز رسانی و تکمیل اطلاعات مدیران در سامانه بانک اطلاعات مدیران سلامت 

 

 

با توجه به اینکه شناسایی استعداد‌های برتر در دستگاه‌های اجرایی و برنامه‌ریزی برای تربیت مدیران کارآمد و شایسته به‌منظور تصدی پست‌های مدیریتی و حساس از جمله عوامل کلیدی در کارآمدی نظام اداری کشور‌ها محسوب شده و از ملزومات اساسی مدیریت استعداد‌ها و جانشین‌پروری در بخش عمومی به‌حساب می‌آید. این در‌حالی است که یکی از مهم‌ترین مقدمات و زیرساخت‌های تحقق مقصود یاد شده، وجود پایگاه داده دقیق و به‌روز از اطلاعات مدیران و افراد کلیدی در دستگاه‌های اجرایی است  بدین جهت دستگاه های اجرایی  در راستای اجرای  فصل هشتم  قانون مدیریت خدمات کشوری که به انتصاب و ارتقای شغلی مدیران و کارکنان می پردازد و در ماده (۵۵) این قانون، سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف شده به‌منظور حفظ سرمایه‌های انسانی و شناسایی افراد واجد شرایط احراز پست‌های مدیریت نسبت به ایجاد بانک اطلاعات مدیران جهت استفاده مقامات و مدیران ذی‌ربط اقدام نمایددر این خصوص مرکز توسعه تحول اداری وزارت طی مکاتبه  شماره ۲۱۲/۱۷۵۲/د مورخ 13/08/1398 بخشنامه ای را به دانشگاههای مختلف ابلاغ و  بر اساس آن  کلیه مدیران شاغل در دانشگاه در  تمامی سطوح مدیریتی ارشد، پایه و میانی که دارای پست سازمانی یا ابلاغ انشایی مدیریتی باشند، باید اطلاعات خود را در سامانه بانک اطلاعات مدیران      hmdb.behdasht.gov.ir  وارد کنند. این اطلاعات شامل سوابق مدیریتی، اطلاعات تحصیلی، دوره های آموزشی، سوابق مدیریتی، اطلاعات پژوهشی )تالیف و ترجمه کتاب، مقاله و طرحهای پژوهشی(، طرح ها و پروژه های اجرایی ، سوابق تدریس و تشویقات است.لذا از تاریخ ابلاغ بخشنامه مذکور دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص  به روز رسانی فصلی اطلاعات مدیران ابلاغی و انتصابی اقدامات شایسته ای انجام داده و کلیه واحدهای تابعه خود را ملزم به احراز هویت مدیران  و تکمیل اطلاعات خود در سامانه مذکور نموده است.